Studi in onore di Francesco Berlingieri.

  • 0 Ratings
  • 0 Want to read
  • 0 Currently reading
  • 0 Have read
Studi in onore di Francesco Berlingieri.
Not in Library

My Reading Lists:

Create a new list

Check-In

×Close
Add an optional check-in date. Check-in dates are used to track yearly reading goals.
Today

  • 0 Ratings
  • 0 Want to read
  • 0 Currently reading
  • 0 Have read

Buy this book

Last edited by MARC Bot
September 15, 2020 | History

Studi in onore di Francesco Berlingieri.

  • 0 Ratings
  • 0 Want to read
  • 0 Currently reading
  • 0 Have read

This edition doesn't have a description yet. Can you add one?

Publish Date
Language
Italian
Pages
658

Buy this book

Edition Availability
Cover of: Studi in onore di Francesco Berlingieri.
Studi in onore di Francesco Berlingieri.
1933, Publicazione dell'Associazione italiana di diritto marittimo
in Italian

Add another edition?

Book Details


Published in

[Roma]

Table of Contents

Afferni, C. La legge sull'impiego privato ed il contratto d'arruolamento.
Ambrosini, A. L'universalità del diritto aeronautico e le sue esigenze in rapporto al diritto interno.
Becchi, G. B. I privilegi sulla nave per forniture e riparazioni fuori del porto di iscrizione secondo la legge italiana del 1928, il Progetto di Codice marittimo e la Convenzione internazionale di Bruxelles del 1926.
Berlingieri, G. Dall'antico "jus naufragi" al moderno diritto di ricupero.
Bisschop, W. R. Freedom of contract.
Bonnecase, J. Le droit maraitime français considéré du point de vue des notions de droit corporatif et de jus singulare.

Edition Notes

"Supplemento agli Studi in onore di Francesco Berlingieri. Adesioni pervenute al comitato dopo la stampa del volume" ([6]) laid in.
(Cont.) Brunetti, A. Il caso dell'"Atlantique" ed il compenso ai salvatori nel diritto francese e italiano.--Chialvo, G. De exercitoria actione.--Civiletti, P. La Convenzione internazionale di Bruxelles del 23 settembre 1910 nella storia del Comité maritime international.--Crisafulli Buscemi, S. Alcune considerazioni sulla situazione giuridica della nave manovrabile da lontano (Fernlenkschiff).--Amelio, M. d'. Sull'unità storica del diritto marittimo adriatico.--Franck, L. Les origines du Comité maritime international.--Gambardella, A. Stallie e controstalie nel Progetto del Codice maritimo.--Giannini, A. L'assestamento della legislazione marittima italiana.--Giannini, T. C. Di un conflitto di regolamenti marittime.--Govare, J.P. Le bureau Véritas.--Haralambidis, T. Le fonctionnement du régime institué par la Convention internationale du 25 août 1924. Sur la responsabailité personnelle limitée en valeur des propriétaires de navires de mer.--
(Cont.) Langton, G. The scope and limitation of international agreement.--Le Jeune, A. Le professeur avv. Francesco Berlingieri et le Comité maritime international.--Luzzati, A. Considerazioni sulla responsabilità del vettore marittimo.--Lyon-Caen, C. L'unification du droit co;mmercial maritime.k Les co;nflits de lois. Utilité de conventions internationales destinées à les resoudre.--Manara, G. La nozione giuridica di nave.--Marghieri, A. La riforma della legislazione marittima; rapidi cenni.--Persico, C. La polizza-ricevuta di merce per l'imbarco e i congressi e convenzioni internazionali.--Prinzivalli, V. La figura giuridica del comandante della nave e la conseguente sua responsabilità.--Ripert, G. De la responsabilité du transporteur maritime pour les accidents survenus aux passagers. --
(Cont.) Sandiford, R. Vecchi e nuovi aspetti del diritto marittimo di guerra.--Sciolla, O. Sul demanio marittimo; alcune riflessioni sul libro 1o del "Progetto di Codice marittimo."--Senigallia, L.A. Brevi appunti in tema di diserzione marittima mercantile.--Sohr, F. La théorie dite "des trois dimensions du risque" en matière d'assurances-transports.--Vecchione, G. Osservazioni sull'esecuzione navale nell'ultimo Progetto di Codice marittimo.--Vella, M. Sul Progetto del Codice marittimo.--Verneaux, R. La considération de la vie huimaine dans l'oeuvre du Comité maritime international.--Vernetti, A. Il mare, le cose del mare, la forza e l'audacia del marinaio, nella "Divina commedia" di Dante Alighieri, nell'età che fu sua, e nell'epoca presente.--Vidali, D. La libertà del salvataggio marittimo e il sinistro dell'"Atlantique."

Classifications

Dewey Decimal Class
347.704
Library of Congress
LAW <Europe Italy 7 "Studi">

The Physical Object

Pagination
xxxv, [1], 658 p.
Number of pages
658

ID Numbers

Open Library
OL6310665M
LCCN
34029219
OCLC/WorldCat
15815486

Community Reviews (0)

Feedback?
No community reviews have been submitted for this work.

Lists

This work does not appear on any lists.

History

Download catalog record: RDF / JSON / OPDS | Wikipedia citation
September 15, 2020 Edited by MARC Bot import existing book
April 1, 2008 Created by an anonymous user Imported from Scriblio MARC record.