An edition of Miñan (2019)

Germanet

Minyan

  • 3.5 (2 ratings)
  • 7 Want to read
  • 2 Have read
Locate

My Reading Lists:

Create a new list

  • 3.5 (2 ratings)
  • 7 Want to read
  • 2 Have read

Buy this book

Last edited by dcapillae
March 26, 2025 | History
An edition of Miñan (2019)

Germanet

Minyan

  • 3.5 (2 ratings)
  • 7 Want to read
  • 2 Have read

Aquesta història comença així: «Soc a Europa, però jo no volia venir a Europa». Ibrahima Balde va néixer a Guinea, però va haver de marxar de casa seva per anar a buscar el seu germà petit. El seu germanet. Ell no anava perseguint cap somni. Ho va deixar tot enrere per trobar la persona que més estimava.
És impossible no plorar durant la lectura d'aquest llibre. Però no només per la cruesa d'aquesta odissea travessant fronteres, deserts i oceans. També, i sobretot, per la manera com està explicada: amb una mirada ingènua, castigada, arravatadament poètica i, al capdavall, única. La mirada de qui ha patit enormement i, tanmateix, té el poder de convertir el patiment en una cosa útil. En una cosa plena, fins i tot, de bellesa.

Jo acostumava a seure al costat del meu germà i li parlava, com ara et parlo a tu. Li parlava amb la boca i els ulls. D'aquesta manera, les paraules no cauen.

Abans dels escriptors estan les persones. Abans de les novel·les, les històries. Abans de les impremtes i els llibres, les cròniques i els mites al voltant de la foguera.
Germanet és literatura viva, pel que té de vivencial i humà, però també pel que té de popular i oral. La trobada entre l'Amets i l'Ibrahima no és només la trobada i la possibilitat de fruit entre dues persones sensibles. És, també, la suma de dues cultures i de dues poètiques. Som com ens expliquem. La nostra cultura és, també, com sentim el que vivim. Ells estaven destinats a trobar-se i a entendre's: per molt lluny que creixessin l'un de l'altre, eren a prop. D'aquesta trobada, d'aquesta conversa, d'aquesta oralitat, d'aquesta cultura popular feta sentiment, vida i paraula, neix aquest llibre i es forja, també, la seva amistat.

Publish Date
Publisher
Blackie Books
Language
Catalan
Pages
152

Buy this book

Edition Availability
Cover of: Little Brother
Little Brother: A Refugee's Odyssey
2021, Skyhorse Publishing Company, Incorporated
ebook in English
Cover of: Germanet
Germanet: Minyan
2021-10-06, Blackie Books
hardcover in Catalan
Cover of: Little Brother
Little Brother: An odyssey to Europe
2021, Scribe Publications
Paperback in English
Cover of: Little Brother
Little Brother: A Refugee's Odyssey
2021-06-01, Skyhorse Publishing Company, Incorporated
hardcover in English
Cover of: Fratellino
Fratellino
2021, Feltrinelli
paperback in Italian
Cover of: Miñan
Miñan
2019-10-29, Susa
paperback in Basque

Add another edition?

Book Details


Edition Notes

Series
Blackie Books, 30C
Translation Of
Miñan
Translated From
Basque

Contributors

Illustrator
Ibrahima Balde
Translator
Pau Joan Hernàndez

The Physical Object

Format
hardcover
Number of pages
152

Edition Identifiers

Open Library
OL36628211M
ISBN 10
8418733438
ISBN 13
9788418733437
Biblioteca Nacional de España Depósito Legal
B 11391-2021
Amazon ID (ASIN)
8418733438
Goodreads
59419456

Work Identifiers

Work ID
OL42792345W
Wikidata
Q102413508

Source records

Work Description

Gineako hiriburutik Nzerekorera mila eta hirurehun bat kilometro daude. Ibrahima han ibili zen hiru edo lau urtez, kamioi batean, gidari batek aprendiz onartu zuelako. Aste batean Konakrytik Nzerekorera joaten ziren, eta hurrengo astean Konakryra itzuli. Egun batean amak deitu zuen arte: anaia txikia falta zen etxean. Eta haren bila abiatu zen. Basamortua gurutzatu; pasatzaile, polizia, bahitzaileekin topo egin; egarria, gosea, mina ezagutu. Afrikatik Europarako bidea. Mediterraneoa zeharkatzen dutenak deshumanizatzea ezinbestekoa da haien heriotzen, kanporatzeen, ilegalizatutako bizitzen gaineko ezaxola zabaltzeko. Baina bizitza horietako bakoitza bakarra da eta, beraz, unibertsala. Eta kontatzeak hori azpimarratzen du. Ibrahima Balderen bizitzaren kronika da nobela hau, hark ahoz eta Amets Arzallusek letraz idatzia. Berezia duelako zauria, eta berezia kontatzeko manera. Hitz egitean han balego bezala.

Community Reviews (0)

No community reviews have been submitted for this work.

Lists

History

Download catalog record: RDF / JSON / OPDS | Wikipedia citation
March 26, 2025 Edited by dcapillae Merge works (MRID: 201843)
March 25, 2025 Edited by Popi add descrip
January 4, 2022 Created by ImportBot Imported from amazon.com record