Das Milgram-Experiment

Zur Gehorsamsbereitschaft gegenüber Autorität

  • 0 Ratings
  • 3 Want to read
  • 0 Currently reading
  • 0 Have read
Not in Library

My Reading Lists:

Create a new list

Check-In

×Close
Add an optional check-in date. Check-in dates are used to track yearly reading goals.
Today

  • 0 Ratings
  • 3 Want to read
  • 0 Currently reading
  • 0 Have read


Download Options

Buy this book

Last edited by ImportBot
October 20, 2022 | History

Das Milgram-Experiment

Zur Gehorsamsbereitschaft gegenüber Autorität

  • 0 Ratings
  • 3 Want to read
  • 0 Currently reading
  • 0 Have read

Das Milgram-Experiment gilt als eine der berühmtesten sozialpsychologischen Untersuchungen. Es zeigt uns deutlich, wie schonungslos grausam die meisten Menschen sein können, wenn sie sich in einem strikten Schema von Befehl und Gehorsam befinden. Eindrücklich schildert uns Stanley Milgram, wie Durchschnittskandidate ihnen unbekannte Menschen quälen und foltern. Wer an das Gute im Menschen glaubt und auf humanitäre gesellschaftliche Fortschritte hofft, wird schockiert sein, wissenschaftlich untermauert zu bekommen, worüber wir uns zum Beispiel bei Nachrichten aus modernen Kriegen doch immer wieder wundern: Menschen sind bereit, sich diametral entgegen ihren eigenen Wertvorstellungen zu verhalten, wenn dieses belohnt beziehungsweise klar autoritär gefordert wird.

Publish Date
Publisher
Rowohlt
Language
German
Pages
255

Buy this book

Previews available in: German

Edition Availability
Cover of: Das Milgram-Experiment
Das Milgram-Experiment: Zur Gehorsamsbereitschaft gegenüber Autorität
1982, Rowohlt
Paperback in German

Add another edition?

Book Details


Published in

Reinbek bei Hamburg, Germany

Edition Notes

Series
Rororo, 7479: rororo-Sachbuch
Translation Of
Obedience to authority
Translated From
English

Classifications

Library of Congress
HM271 .M4715 1974

Contributors

Translator
Roland Fleissner

The Physical Object

Format
Paperback
Number of pages
255
Dimensions
7.6 x 4.9 x 0.6 inches
Weight
5.8 ounces

ID Numbers

Open Library
OL9048298M
Internet Archive
dasmilgramexperi00milg
ISBN 10
3499174790
ISBN 13
9783499174797
OCLC/WorldCat
601561874, 50943172
Library Thing
619543
Deutsche National Bibliothek
740534262, 946096260
Goodreads
242071

Community Reviews (0)

Feedback?
No community reviews have been submitted for this work.

Lists

This work does not appear on any lists.

History

Download catalog record: RDF / JSON
October 20, 2022 Edited by ImportBot import existing book
June 29, 2019 Edited by MARC Bot import existing book
January 29, 2011 Edited by Nere Edited without comment.
January 29, 2011 Edited by Nere Edited without comment.
December 10, 2009 Created by WorkBot add works page